اماکن تاریخی و گردشگری تهران

معرفی جاذبه های گردشگری و رستوران ها و هتل های تهران

اماکن تاریخی و گردشگری تهران

معرفی جاذبه های گردشگری و رستوران ها و هتل های تهران

معرفه محله پاسداران تهران

پاسداران محله‌ای واقع در شمال شرق تهران است که با نام ضرابخانه نیز شناخته می‌شد. این نام به این دلیل بر روی این خیابان قرار داده شد که کارخانه ضرب سکه‌ای در این محل به دستور رضا شاه راه اندازی گردید. پس از آن نیز به دلیل محل اقامت محمدرضا پهلوی به حصار رضابیک و سپس به سلطنت آباد تغییر کرد. با پیروزی انقلاب اسلامی نام پاسداران به این محله داده شد.

پاسداران از شمال به بزرگراه شهید بابایی (مدائن)، از شرق به بزرگراه صیاد شیرازی، از غرب به خیابان پاسداران و از جنوب به بزرگراه شهید زین الدین منتهی می‌شود به همین دلیل دسترسی مطلوبی به سایر نقاط تهران برایتان فراهم است. این محله را می‌توان از محله‌های مرفه نشین تهران به شمار آورد. بسیاری از برندها و فروشگاه‌های مطرح در این خیابان شعبه دارند و به همین سبب معمولاً در ساعات اوج ترافیک بسیار شلوغ و پر رفت و آمد هستند؛ اما به دلیل قرار نداشتن در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد عبور و مرور راحتی خواهید داشت.

نوبنیاد، میدان حسین آباد، میدان هروی، شهید زین الدین از جمله ایستگاه‌های مترویی است که می‌توانید برای سفرهای درون شهری خود از آنها استفاده کنید. البته پایانه‌های اتوبوسرانی و خطوط تاکسیرانی نیز از مواردی است که در ساعات ترافیک گزینه‌های مناسبی هستند.

برای اجاره آپارتمان در پاسداران باید عواملی چون نرخ مسکن، دسترسی‌ها و میزان عبور و مرور در ایام مختلف را در نظر بگیرید زیرا با وجود امکانات رفاهی کامل مانند بیمارستان لبافی نژاد و یا نزدیکی به پارک‌هایی مانند نیاوران برای گردش و تفریح همچنان باید زمان سپری شده در ترافیک و هزینه‌های بالای زندگی را نیز محاسبه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.