اماکن تاریخی و گردشگری تهران

معرفی جاذبه های گردشگری و رستوران ها و هتل های تهران

اماکن تاریخی و گردشگری تهران

معرفی جاذبه های گردشگری و رستوران ها و هتل های تهران

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران، مهم ترین محل تجارت و خرید و فروش کالا در ایران است و از ساختار بنیادی و اقتصادی بسیار شگفت انگیزی تشکیل شده است. بازاری که ساختار اصلی آن، یادگاری از دوران قاجار می باشد. بازار تهران دارای بخش های مختلفی همچون، خشکبار، پوشاک، طلا و جواهرات و ساعت، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و خوراکی است. معماری این بازار بسیار زیبا و خاص است و دارای راهروهای پیچ در پیچ، طاق های ضربی و هواکش های سنتی است. علاوه بر بازارگردی در این منطقه می توان از رستوران ها و غذاهای لذیذ آن نیز لذت برد. بازار بزرگ تهران در میان خیابان های مولوی در جنوب، خیابان مصطفی خمینی در شرق، خیابان خیام در غرب و پانزده خرداد در شمال واقع شده و بخش مهم اقتصادی تهران به شمار می آید.

موزه تماشاگه زمان تهران

موزه تماشاگه زمان یا موزه ساعت تهران اولین موزه ساعت ایران است که در عمارتی که قدمت آن به دوره ناصرالدین شاه قاجار می رسد، بر پا شده است. در این مجموعه حدود 400 اثر از ساعت های اولیه، ساعت های لوکس قدیمی، ابزار ساخت و تعمیر ساعت و انواع مختلف ساعت ها دیده می شود. این موزه دارای بخشی به نام بخش مشاهیر موزه است که در آن ساعت اشخاص بزرگی همچون دکتر محمود حسابی، دکتر مهدی الوانی، هوشنگ مرادی کرمانی، داوود رشیدی و همسرش و ... به نمایش گذاشته شده است. موزه تماشاگه زمان تهران یکی از جاذبه های گردشگری تهران است که در شمال شهر تهران و خیابان زعفرانیه واقع شده و همه روزه پذیرای بازدیدکنندگان می باشد.

کلیسای سرکیس مقدس، بزرگترین کلیسای تهران

کلیسای سرکیس مقدس یا کلیسای سارکیس مقدس از سال 1349 در قلب شهر تهران قرار دارد. سرکیس مقدس، از قدیسان کلیسای حواری ارمنی بود که در اوایل سده چهارم میلادی یکی از سرداران ارتش روم بود و به علت مسیحی بودن تحت تعقیب قرار گرفت. او با پسرش، ماردیروس، برای حفظ جان به ارمنستان رفت، اما تیران، پادشاه وقت ارمنستان، تحت فشار امپراتور روم نتوانست آن ها را بپذیرد. از این رو  آنان در ارتش شاپور دوم که در جنگ با شاهنشاهی کوشان‌ بود، به خدمت پرداختند. شاپور از خدمات سرکیس بسیار راضی بود؛ اما وقتی به وی اتهام تبلیغ مسیحیت در بین سپاهیان شاپور زده شد، دستور داد تا او و پسرش را به همراه تعدادی از سربازان در نیشابور بکشند. نام کلیسا نیز از همین شخص گرفته شده است. پیش از ساخت این کلیسا، مرکز خلیفه گری ارامنه تهران در کلیسای مریم مقدس بود اما پس از آن به کلیسای سرکیس مقدس منتقل شد. در ساخت این کلیسا از معماری قرون وسطی و عصر جدید ارمنستان الهام گرفته شده است. کلیسای سرکیس مقدس لقب بزرگترین کلیسای تهران را دارد که در خیابان کریم خان زند، ابتدای خیابان نجات اللهی قرار گرفته است.

 

موزه خودروهای اختصاصی نیاوران

موزه خودروهای اختصاصی در مجموعه کاخ نیاوران تهران واقع شده و در آن اتومبیل های سلطنتی به به نمایش گذاشته شده اند و به حفاظت و معرفی آثار از منظر شناخت و روایت تاریخی تاکید دارد. در این موزه خودروهای خاندان پهلوی به نمایش گذاشته شده و در دور تا دور موزه خودروها، ماشین مسابقه ای فرمولا و هشت موتورسیکلت متعلق به فرزندان خاندان پهلوی به چشم می خورد. این موزه امروزه به یکی از مکان های گردشگری تهران تبدیل شده و همه روزه به جز ایام سوگواری از ساعت 9 تا 17 قابل بازدید است. 

پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک یکی از جاذبه های گردشگری تهران و نخستین پارک موضوعی پایتخت است و بعد ار آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در تهران ایجاد شد. در این پارک گونه های مختلف دایناسورها در ابعاد و اندازه ای طبیعی وجود دارند. پارک ژوراسیک تهران دارای مساحتی برابر با 30 هزار متر مربع بوده و در غرب تهران واقع شده که در آن 28 مجسمه متحرک از دایناسورها وجود دارد. این پارک دارای امکانات و تفریحات متنوعی است که لحظات مهیجی را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد.