اماکن تاریخی و گردشگری تهران

معرفی جاذبه های گردشگری و رستوران ها و هتل های تهران

اماکن تاریخی و گردشگری تهران

معرفی جاذبه های گردشگری و رستوران ها و هتل های تهران

پیتزا داوود، اولین پیتزا فروشی تهران

پیتزا داوود در سال 1340 توسط فردی به نام "آقا داوود" و یکی از دوستان ارمنیش تاسیس شد و بعد از مهاجرت شریک آقا داوود به خارج از کشور، این مکان به تنهایی توسط آقا داوود اراده شد. پیتزا داوود در کوچه لولاگر قرار دارد. این کوچه یک کوچه قرینه است که در آن تمام خانه ها، نماها و پنجره ها و حتی درختان شکلی قرینه دارند. پیتزا داوود اولین پیتزا فروشی تهران می باشد و رسم و رسوم خاص خودش را دارد. در اینجا هفت نوع پیتزا می توان سفارش داد و به هنگام سفارش اسمتان را می پرسند و شما حتما باید اسم کوچکتان را بگویی و گرنه دوباره اسمتان را می پیرسند. بعد از سفارش مقداری کالباس در فویل می ریزند و به شما می دهند. این کالباس ها رایگان بوده و به ازای سفارش هر پیتزا به شما کالباس میدهند. بعد از آماده شدن پیتزا فروشنده نام شما را صدا می کند. در اینجا کارت خوان وجود ندارد و باید پول نقد به همراه داشته باشید و هنگام خروج نیز از شما می پرسند، سیر شدی؟ پیتزا داوود امروزه به یکی از مکان های معروف در تهران تبدیل شده و انتخاب مناسبی برای تهرانگردی و دوست داران غذا می باشد.

تنگه واشی تهران

تنگه واشی یا تنگه ساواشی یکی از جاذبه های گردشگری استان تهران است که در اطراف شهرستان فیروزکوه واقع شده و یکی از سه کتیبه معروف دوره قاجار در این تنگه قرار دارد. این کتیبه به دستور فتحعلی شاه قاجار حک شده و در آن فتحعلی شاه و سه پسرش را به هنگام شکار نشان می دهد. کتیبه تنگه واشی هفت متر طول و شش متر ارتفاع دارد که با الهام از نقش برجسته های شیراز طراحی شده است. تنگه واشی از طبیعت زیبایی نیز برخوردار است و دارای جاذبه هایی همچون دشت پشت آبشار، قلعه اسماعیلیه و غار طبیعی تنگه دوم است. تنگه واشی به دلیل نزدیکی به شهر تهران یکی از مقاصد گردشگری مردم تهران و شهرهای نزدیک است و گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

برج میلاد تهران

برج میلاد یکی از آسمان خراش های تهران است که در سال 1370 پیشنهاد ساخت آن مطرح شد و پس از بررسی محل ساخت آن، در سال 1376 کلنگ ساخت آن زده شد و در مهر 1387 افتتاح شد. برج میلاد به عنوان نمادی برای شهر تهران ساخته شد و از رستوران گردان، رستوران ویژه، سکوی دید باز و بسته، گنبد آسمان، موزه شهرداری، فوت کرت، رستوران سنتی، سینمای شش بعدی، پینت بال، پارک دلفین ها، لیزریوم و بخش های متنوع دیگری برخوردار است که به عنوان یکی از مناطق گردشگری پربازدید در شهر تهران محسوب می شود. این سازه دارای ارتفاع 435 متری بوده و شکل آن از یک هشت ضلعی تشکیل شده و از بخش های ساختمان پای برج، شفت، ساختمان راس و دکل آنتن برج تشکیل شده است.  این سازه بلندترین برج ایران بوده و جلوه ای زیبا به شهر تهران بخشیده است. 

کاروانسرای خانات تهران

کاروانسرای خانات یکی از کاروانسراهای درون شهری تهران است که در خیابان مولوی واقع شده است. در بدو ورود به این کاروانسرا دری زیبا را خواهیم دید که اطرافش با کاشیکاری به کلام امیرالمومنین درباره آداب خرید و فروش منقش شده است. این کاروانسرا مربوط به دوره قاجار است که مورد استفاده بازرگانان و مسافران قرار می گرفته و در سال 1357 بر اثر آتش سوزی ورودی غربی و شرقی کاروانسرا بسته شد و از آن زمان به بعد به عنوان بنگاه و پس از آن انبار استفاده شد. وسعت کاروانسرای خانات 10 هزار متر مربع بوده و دارای 52 هجره است و چون در گذشته به هجره خان می گفتند به دلیل تعداد زیاد این حجره ها آن را خانات می نامند. در این کاروانسرا پس از بازسازی، سفره خانه ای برپا شد که در آن برنامه های سنتی نیز اجرا می شود. این بنا در تهران، مولوی و خیابان صاحب جمع واقع شده و افراد زیادی برای بازدید از بافت قدیمی تهران از این مکان بازدید می کنند.

غار موزه وزیری تهران

ناصر وزیری یکی از مجسمه سازان معاصر ایرانی است که در سال 1384 با ایده و خلاقیت خود اقدام به تاسیس اولین غار موزه تخصصی ایران می کند و این مجموعه را در زمینی به مساحت 1000 متر مربع افتتاح کرد و آثار زیبای خود را در آن به نمایش گذارده است. در این موزه ما شاهد قسمتهای مختلف ، بخش نمایشگاهی، کارگاهی، صنایع دستی، آموزشی، نگارخانه وسالن اجتماعات هستیم. همچنین از ایشان می توان آثاری در پارک جمشیدیه، مجسمه پرواز و نردبان در پارک ایرانشهر(خانه هنرمندان)؛ گوزنها، آبنما، دایناسور در پار پردیسان، سی اثر دیدنی و برجسته در ارتفاعات کلکچال، مجسمه ها و آبشار ۲۷متری پارک ساعی، مجسمه مادر و فرشته ، دختر و پسر، فرشته کوچک در بیمارستان صارم، مجسمه کاکلی و پدربزرگ در پارک گلبرگ به چشم می خورد. این مجموعه در لواسان، بلوار امام خمینی قرار دارد و ساعت بازدید از آن، همه روزه از 9 تا 12:30 و 14:30 تا 19 می باشد. در روزهای تعطیل و جمعه ها موزه از ۹ الی ۱۹ یکسره پذیرای بازدیدکنندگان می باشد.